Site icon چاپ کارت

کارت اسکرچ دار چیست؟

کارت قرعه کشی

کارت اسکرچ دار چیست و چه کاربردهایی دارند؟

منظور از کارت اسکرچ (scratch card) ، کارتیست که دارای اطلاعات متغیر پوشیده شده با جوهر قابل خراش یا لیبل است.

این اطلاعات مخفی می تواند رمز فعال سازی یک برنامه، مانند آنتی ویروس ها و یا رمز فعال سازی یک اپلیکیشن باشد.

 

 

برخی از موارد استفاده از کارت های اسکرچ یا کارت های رمز دار عبارتند از :

1-کارت های قرعه کشی حاوی کدهای تخفیف

2- کارت فعال سازی نرم افزار های خاص(آنتی ویروس ، VPN و …)

3- کارت شارژ (کارت تلفن ، کارت اینترنت ، کارت های عضویت و … )

4- کارت های ضمانت یا گارانتی کالا

5- کارت های کنترل اصالت کالا

کارت های اسکرچ با نامهایی مانند : کارت ویزیت  شماره دار، کارت اسکرچ دار، اسکرچ  کارت  و یا کارت رمزدار نیز در بین مردم رایج هستند.

تفاوت عمده کارت اسکرچ با کارت ویزیت اطلاعات متغیر و مخفی آن هاست.

اگر شما هم به داشتن کارت های رمزدار برای کسب وکارتان علاقمند شدید ،از لینک زیر لیست قیمت طراحی و تولید این کارت ها را ببینید.

 لیست قیمت کارتهای اسکرچ

بر روی هر کارت یک کد و یا بار کد متغیر چاپ می شود که یکتا(یونیک )است و با کارت های دیگر کاملا متفاوت است.بنابراین اگر شما برای مثال 1000 کارت سفارش دهید ، لازم است 1000 کد متغیر داشته باشید .

چگونه کدهای تصادفی بسازیم؟

در ساده ترین حالت یک فایل اکسل ساده می تواند برنامه پشتیبان کارت ها باشد . در کسب و کارهای کوچک خود فروشنده می تواند کد کارت ها را با فایل اکسل به صورت دستی کنترل کند.

با یک فایل ساده به راحتی می توان آن را مدیریت کرد . هر کارت دارای یک شماره سریال و یک شماره متغیر است

در فایل اکسل کافی است در برابر هر کارتی که به مشتری ها می دهیم نام و شماره تلفن آن ها را همراه با تاریخ ثبت کنیم. به این ترتیب در مراجعه بعدی مشتری کارت خود را ارایه می دهد و پس از شناسایی ، تخفیف لازم را در یافت کرده است . با وعده ی دادن هدیه در خرید بعدی به مشتری می توان میزان فروش را افزایش داد و رضایت مشتری ها را جلب کرد.

برای اطلاعا ت بیشتر به سایت افرنگ مراجعه کنید.

جنس کارت های اسکرچ

کارت های اسکرچ در جنس ها و سایز های متفاوت قابل طراحی و تولید است ، کارت های اسکرچ سلفونی ، لمینتی ، کارت با روکش یووی، کارت های pvc

کارت های رمزدار بر اساس طبقه بندی امنیتی در برخی از کارها به عنوان مثال کارت تلفن همراه می بایست بر روی جنس های خاص و طبق مراحل خاصی طراحی و تولید شوند تا احتمال سوء استفاده به حداقل برسد .

کارت ها عمدتا بر روی مقوا چاپ می شوند و پس از چاپ یک لایه محافظ سلفون روی آن ها می آید  ضخامت لایه محافظ می تواند بنا بر نیاز سفارش دهنده از ۳۵ میکرومتر تا ۱۵۰ میکرومتر باشد.

 

 

قابلیت های مهم

قابلیت مهمی که کارت های اسکرچ دار دارند مخفی بودن اطلاعات زیر لایه محافظ اسکرچ است . این توانایی این نوع کارت ها را تبدیل به ابزار مناسبی برای قرعه کشی کرده است و چرا که اطلاعات کارت تا زمانی که اسکرچ آن پاک نشود نا معلوم است.

کارت های اسکرچ بدون بخش انفورماتیک کارایی ندارند. کد های روی کارت بر روی بستر اینترنت و یا خطوط تلفن ثابت توسط واحد صادر کننده آن کنترل و راستی آزمایی می شوند.

برای مثال در محصولی که خریده اید یک کارت مربوط به قرعه کشی وجود دارد. پس از پاک کردن لایه محافظ اسکرچ کد عددی روی کارت نمایان می شود . کد را به شماره پیامک روی کارت ارسال می کنید . کد پیامک شده با لیستی که صادر کننده دارد تطابق داده می شود و اگر اعتبار داشته باشد آن کد در سامانه قرعه کشی به نام شما ثبت می شود و پس از آن قرعه کشی بر اساس کد ها و یا شماره موبایل ها انجام می شود .

برای اینکه بیشتر با لیبل های اسکرچ آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید:

آشنایی با لیبل اسکرچ

کاربرد خلاقانه کارت های اسکرچ

یکی از کاربردهای خلاقانه کارت های اسکرچ دار استفاده از آن ها در بازاریابی است . به هر مشتری که به شما مراجعه می کند و یا محصولات شما را می خرد یک کارت هدیه بدهید . کارت هدیه می تواند شامل مبلغی باشد متناسب با نوع فعالیت شما . شرایط استفاده از کارت ها این است . مبلغ این کارت در خرید بعدی از فاکتور مشتری کسر می شود و قابل انتقال به افراد دیگر هم می باشد. در زمان حراج قابل استفاده نیست و تا ۲ ماه مهلت استفاده دارد.

چند نمونه از کاربردهای کارت های رمزدار  را گفتیم . حتما راه های خلاقانه تری هم هست برای استفاده از این کارت ها. آیا شما راهی می شناسید؟

Exit mobile version