کارت تضمین اصالت کالا

متقلبین و جاعلین همیشه به دنبال کالاهایی پرفروش هستند. آن ها با استفاده از خوش نامی یک برند معروف، کالاهای بی کیفیت و تقلبی را تهیه و تولید می کنند و به نام آن برند معروف با همان شکل و بسته بندی به فروش می رسانند. اغلب برای مشتری ها و فروشندگان تشخیص این کالاهای تقلبی از اصل آن دشوار است.

یکی از روش های شناسایی کالاهای اصلی، استفاده از لیبل و یا کارت های تضمین اصالت کالاست. رشد تکنولوژی و فن آوری اطلاعات زیر ساخت های این روش های نوین را فراهم کرده اند. هم چنین نرم افزارهای مختلف به کمک آمده اند تا بتوانیم از روش های نوین تری نسبت به روش های قدیمی، هم چون چاپ هولوگرام استفاده کنیم.

مشخصات کارت تضمین اصالت کالا

در روش چاپ کارت و یا لیبل تضمین اصالت کالا. هر کالا دارای یک کارت و لیبل مخصوص خود است. کارت های اصالت، دارای این مشخصات هستند:

  1. چاپ طرح اختصاصی
  2. رمز و یا پین کد متغیر
  3. شماره سریال
  4. لایه ی اسکرچ بر روی رمز (رندوم)
  5. شماره پیامک

کاربردهای این کارت چیست؟

حال این کارت های تضمین اصالت کالا چگونه کار جاعلان و متقلبین را دشوار می کنند. مصرف کننده ی نهایی پس از خرید کالا اسکرچ روی کارت را خراش می دهد و رمز آن کارت تضمین اصالت را به شماره مخصوص پیامک که بر روی کارت درج شده ارسال می کند. رمز کارت به سامانه ارسال شده و در صورت صحت و درستی آن به مصرف کننده پاسخ پیامکی مبنی بر اصالت کالا ارسال می شود. در صورتی که کالا جعلی باشد پاسخی مبتنی بر خطا بودن کد به مصرف کننده اراسل می شود و مصرف کننده می تواند این مسأله را به فروشنده ی آن کالا اطلاع دهد.

جاعلین گاهی اقدام به چاپ کارت اصالت هم می کنند. برای آن که کالای جعلی آنان واقعی و اصل به نظر برسد. اما هیچ گاه از رمز کارت های چاپ شده توسط شرکت اصلی بر روی کارت تضمین اصالت خبر ندارند. پس بنابراین قادر نخواهند بود کالای خود را به جای کالای اصلی تبلیغ و به فروش برسانند.

بسیاری از کالاهای پر مصرف که توسط تولید کنندگان داخلی تولید و توزیع می شود می توانند از این روش استفاده کنند برای مثال تولید کنندگان لوازم یدکی خودرو از عمده ترین مصرف کنندگان این کارت ها هستند.

اگر در مورد این مقاله و تولید کارت ها سوالی دارید با شماره 88753110 و یا ایمیل [email protected] جهت مشاوره با چاپ کارت تماس بگیرید.