کارت هدیه چگونه کسب و کار شما را رونق می دهد؟

رقابت بر سر جذب و نگهداری مشتری به پیچیده تر شدن و گسترش روش های بازاریابی و فروش و در نتیجه ابداع روش ها و ابزارهای نوین منجر شده است.

کسب و کارهای در حال رشد و توسعه از تکنیک های نوین و خلاقانه تر تبلیغاتی کمک می گیرند تا فاصله ی خود را با رقبا بیشتر کنند.

یکی از این روش های تبلیغاتی خلاقانه و نوین استفاده از کارت هاست.

کارت های هدیه، کارت تخفیف(با اطلاعات ثابت):

در این روش کارت هایی با درصد تخفیف ثابت طراحی و چاپ می کنیم. این کارت های تخفیف را در بین مشتری های خود توزیع می کنیم. مشتری های شما در تخفیف بعدی می توانند با ارائه آن کارت ها از درصد تخفیف چاپ شده بر روی کارت هدیه خود استفاده کنند و یا می توانند آن کارت ها را به دوستان خود هدیه کنند تا آن ها از آن کارت استفاده کنند.

از معایب این نوع کارت با درصد تخفیف ثابت و بدون اطلاعات این است که در فروشگاه های مجازی (خرید اینترنتی)قابل استفاده نیستند.

کارت های هدیه، کارت تخفیف (با اطلاعات متغیر):

در این روش کارت هایی با اطلاعات متغیر (پین کد) و سریال نامبر، طراحی و چاپ می کنیم. بر روی هر کارت یک شماره 8 رقمی خاص آن کارت چاپ می شود و برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات کارت بر روی پین کد یک لایه ی محافظتی چاپ می شود که مشتری شما پس از دریافت کارت به راحتی لایه ی محافظ رمز کارت را پاک کرده و اطلاعات کارت را به شما می دهد و یا آن را هنگام خرید اینترنتی درون سامانه وارد می کند و از تخفیف پیش بینی شده توسط شما استفاده می کند.

رمز هر کارت می تواند یک بار مصرف باشد و یا دوره ی مصرف برای آن تعیین کنید. از محاسن این کارت ها این است که مجموعه های مختلف می توانند با توافقی که با یکدیگر دارند این کارت های هدیه را مابین خود معتبر بدانند.

مشتری پس از خرید خود یک کارت تخفیف دریافت می کند، این کارت در خرید بعدی او در همان فروشگاه و یا فروشگاه هایی که شریک تجاری آن فروشگاه هستند، قابل استفاده است. این توافق همکاری بین مجموعه هایی که خدمات مکمل دارند روش بسیار هوشمندانه ای است در جهت هم افزایی و معرفی برند همکاران به مشتری ها. برای مثال کسی که چای می خرد به احتمال زیاد نیاز به قند دارد. قند فروش هم می تواند کارت های تخفیف خود را چاپ کند و در اختیار چای فروش بگذارد تا به مشتری های خود بدهد.

چگونه از کارت هدیه استفاده کنیم؟

مجموعه ها می توانند بودجه تبلیغاتی خود را به جای این که تبلیغ کور کنند، به راحتی در قالب این نوع کارت های تخفیف به مشتریان بالقوه هدیه کنند.

از پیامدهای دیگر کارت های هدیه این است که مشتری پس از دریافت آن با وعده ی تخفیف در خرید بعدی را دارد. این به نوعی برای او حسن رضایت و در نتیجه حسن وفاداری به آن فروشگاه و یا برند را به همراه دارد.

در فرایند فروش مشتری خرید اول را از یک فروشگاه و یا برند ناشناس ممکن است اتفاقی انجام دهد. اما برای خرید و یا مراجعه ی بعدی خود دنبال دلیل است. کارت های تخفیف و یا هدیه می توانند دلیل خوبی برای آن ها باشند.

اگر در مورد این مقاله و تولید کارت ها سوالی دارید با شماره 88753110 و یا ایمیل [email protected] جهت مشاوره با چاپ کارت تماس بگیرید.